Image Map
Teraz jest Śr paź 16, 2019 8:03 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt sty 30, 2004 2:51 pm 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Wt gru 16, 2003 2:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Melbourne
Jak wyglada z waszego punktu widzenia prowadzenie malego biznesu w Australii w zestawieniu np. z Polska ? Wiem ze czesciowo sa opisy na stronie Stana - ale moze odezwie sie ktos kto prowadzi sam mala firme w AU i moze podzielic sie wlasnymi spostrzezeniami na ten temat, tzw. z zycia wziete. Czy prawo tez jest lekko zakrecne i zmienia sie co kwartal ? Jak jest np. z kredytami bankowymi dla nowo otwieranej dzialalnosci - czy pozadny biznes plan wystarcza aby uzyskac kredyt? Jakie jest wsparcie (o ile jakies wystepuje) ze strony Panstwa dla nowopowstajacych firm, zwolnienia podatkowe itd.?

Pozdrawiam:
Arek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 27, 2004 4:44 am 
Jezeli bracie sadzisz,ze tu taki miodek i kolorek jak ten malowniczy portal a zytko pynie tak spokojnie i bezproblemowo i jest takie proste i piekne jak tresc tegoz portalu to musze Cie rozczarowac i czasami nie dawac wiary takim fantazyjnym opisom.Nie ma miodu a zycie jest takie samo jak gdzie indziej,czyli jest ciezko cokolwiek zalatwic jezeli nie masz zaplecza finansowego lub znajomosci,kupa niekompetentnych pracownikow biur i urzedow,perfekcyjnie opanowane "How are you mate"ze sztucznym(wyuczonym) usmiechem,ktory faktycznie nic nie znaczy.Niech Cie nie zwiedzie obietnica doswiadczenia bezstresowego zycia w kraju kangoora.Nie pisze tego z przekory,ale wiem co to znaczy bo tu mieszkam od jakiegos czasu a przyjechalem z nadzieja zlapania samego Pana Boga za nogi.Rzeczywistosc-Weryfikacja. :lol: [/list]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 28, 2004 10:46 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Cz sty 15, 2004 5:29 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Iława
Są jakieś bardziej optymistyczne aspekty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn mar 29, 2004 8:41 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Pt gru 12, 2003 12:57 am
Posty: 613
...


Ostatnio edytowano Pt gru 08, 2006 4:05 am przez magda, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 29, 2004 9:55 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Pn gru 08, 2003 4:00 pm
Posty: 745
Lokalizacja: Melbourne
[quote="Bolek"]Jezeli bracie sadzisz,ze tu taki miodek i kolorek jak ten malowniczy portal a zytko pynie tak spokojnie i bezproblemowo i jest takie proste i piekne jak tresc tegoz portalu to musze Cie rozczarowac i czasami nie dawac wiary takim fantazyjnym opisom.[/quote]

Widac Bolek ze dawno nie byles w Polsce. Posiedzialbys tu troszke to bys docenil "normalna" niekompetencje urzednikow i np. poziom skorumpowania wszelkich organow wladzy.
Poza tym nie wiem gdzie sie doczytales tego ze zycie plynie bezproblemowo w Australii? Boli Cię, że ludzie potrafią się cieszyć z tego co mają?
Mam propozycję: napisz jakiś tekst o negatywnych aspektach zycia w Australii, tak żeby wszyscy, którzy w Polsce nie mogą znaleźć pracy nawet za 1000 PLN miesięcznie, spojrzeli na sprawę bardziej realistycznie. I napisz też dlaczego właściwie nie wracasz do Polski?

Spocit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: biznes w AU
PostNapisane: Pn mar 29, 2004 10:39 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Wt gru 16, 2003 2:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Melbourne
No widze ze Bolek juz troche zakosztowal biznesu w AU :) bede wdzieczny za szersze potraktowanie tego tematu, moze kilka pytan pilotujacych:
- na co najbardziej narzekaja prowadzacy firmy w AU
- jak wyglada rynek jesli chodzi np o platnosci (sciagalnosc kasy za wykonana prace), moze sie wydawac banalne ale z poslkiego punktu widzenia to zecz fundamentalna ... niestety :(
- czy Panstwo "pomaga w prowadzeniu biznesu (tzn. nie wtraca sie we wszystko w co sie da), czy neka mianami prawa dodatkowymi podatkami, urzednikami skarbowymi itd.
- ile procent sukcesu w biznesie to dobrze wykonana praca a ile uklady i znajomosci
- no i wiadomo ze podstawa biznesu to kapital, na start zawsze trzeba miec cash ale jak wyglada sprawa z dokapitalizowaniem w biznesie przez bankowa pozyczke dla swiezo upieczonego immigranta? Sa jakiekolwiek szanse na takowa?

Pozdrawiam : Arek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 23, 2004 4:20 am 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Śr cze 16, 2004 2:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Polska
Cytuj:
Widac Bolek ze dawno nie byles w Polsce. Posiedzialbys tu troszke to bys docenil "normalna" niekompetencje urzednikow i np. poziom skorumpowania wszelkich organow wladzy.
Poza tym nie wiem gdzie sie doczytales tego ze zycie plynie bezproblemowo w Australii? Boli Cię, że ludzie potrafią się cieszyć z tego co mają?
Mam propozycję: napisz jakiś tekst o negatywnych aspektach zycia w Australii, tak żeby wszyscy, którzy w Polsce nie mogą znaleźć pracy nawet za 1000 PLN miesięcznie, spojrzeli na sprawę bardziej realistycznie. I napisz też dlaczego właściwie nie wracasz do Polski?

Spocit


Może powiem coś od siebie o prowadzeniu biznesu w Polsce. Od roku prowadzę niewielką firmę oferującą usługi internetowe, która dopiero od 2 m-cy zaczeła mi przynosić jkiś zysk, niewielki bo około 300zł/m-c ale jednak zysk i co ? i będę musiał ją zamknąć z końcem roku bo rząd doszedł do wniosku że za dużo zarabiamy i trzeba zlikwidować parę przywilejów na których można było zaoszczędzić oraz podnieść dwukrotnie ZUS (to taki legalny rządowy haracz). I tak to juz jest w tej polsce, gdzie za wszelką cenę starają się zniszczyć ludzi przedsiębiorczych. Jaki z tego morał? Nie narzekaj bo to co ci się wydaje w australii pewną niedogodnością, u nas w polsce jest realnym koszmarem, bez wiary na lepsze życie w tym kraju. Moje cele na przyszłość ? Zarobić pieniądze na wyjazd do was, założyć tam własny biznes i żyć z dala od ludzi którzy ciebie serdecznie nienawidzą za to że starasz sie coś robić gdy wszyscy uważają, że tu juz nic zrobić nie mozna. Ostatnio podjąłem intensywną naukę angielskiego, chce wyjechać gdzieś do europy może angla albo hiszpania, a może irlandia i zarobić trochę kasy na wyjazd i kurs językowy. Co do pracy w Australii, to się zbytnio nie martwie bo jestem skłonny wiązać koniec z końcem przez jakiś czas mając jakieś perspektywy by docelowo otworzyć tam własny interes.

Pozdrawiam i jak ktoś chciałby pogadać z osoba mieszkająca w polsce to zapraszam na gg:7052854 to taki nasz popularny komunikator internetowy, który można pobrac sobie ze strony www.gadu-gadu.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Biznes
PostNapisane: N lip 24, 2005 1:08 am 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): N lip 24, 2005 12:54 am
Posty: 1
Hmm, a czy ktos mi odpowie na takie pytanie : Czy australijczycy czesto pija kawe w kawiarenkach. tak sobie mysle o wyjezdzie do Au i o otwarciu takiej kawiarenki z kawa i ciacho. czy ktos wie ile tam kosztuje metr kwadratowy powierzchni chandlowej lub wynajem?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 31, 2005 7:34 pm 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Pt sty 09, 2004 7:43 pm
Posty: 221
Lokalizacja: Perth
Otwarcie firmy w Oz trwa kilka minut i mozna to zrobic przez internet. Ze stron ATO (Urzad Skarbowy) mozna sciagnac odpowiednie informacje dotyczace danego typu biznesu tj. jakie podatki w jakim czasie sie placi.
Sama pracuje dla malej firmy, ktora nie ma problemow zadnych problemow z biurokracja. Wiele rzeczy jest traktowanych z przymrozeniem oka przez mojego pracodawce. Bardzo czesto sama poszukuje informacji jak co dziala, tj. stawka, min. godziny pracy, warunki, swiadczenia itd. Prowadze ksiegi i troche wiem o tym jak to naprawde wyglada. Odpowiedni program i troche sprytu zalatwia wszystko. Nie ma co sie obawiac prowadzenia dzialalnosci, jezeli sie stosuje do prawa.

Ps. Ozi bardzo lubia siedziec w knajpkach i pic kawe. Miejsc jest wiele, ale na dobra kafejke zawsze znajdzie sie miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 31, 2005 7:48 pm 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Wt maja 03, 2005 3:53 pm
Posty: 42
Lokalizacja: jesteś ?
kinki napisał(a):
Ps. Ozi bardzo lubia siedziec w knajpkach i pic kawe. Miejsc jest wiele, ale na dobra kafejke zawsze znajdzie sie miejsce.


Albo nad otwarciem malego klubiku z polskim piwem nad jakoś plażą :D
( tak na boku to moje marzenie )

pozdro Yogi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 07, 2005 4:55 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Pn gru 08, 2003 4:00 pm
Posty: 745
Lokalizacja: Melbourne
Yogi napisał(a):
kinki napisał(a):
Ps. Ozi bardzo lubia siedziec w knajpkach i pic kawe. Miejsc jest wiele, ale na dobra kafejke zawsze znajdzie sie miejsce.


Albo nad otwarciem malego klubiku z polskim piwem nad jakoś plażą :D
( tak na boku to moje marzenie )

pozdro Yogi


Jak będziesz miał jeszcze polskie kiełbaski z polską musztardą i chlebem i wybierzesz plaże Brighton lub Hampton w Melbourne to obiecuję, że czasami wpadnę :D

Przemo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 07, 2005 5:21 am 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Wt maja 03, 2005 3:53 pm
Posty: 42
Lokalizacja: jesteś ?
Nie ma sprawy bo własnie bym chciał w Melbourne zrobić, ale niestety na to potrzebne są pieniądze a pozatym nadal siedze w polsce

pozdro Yogi

ps. Nie ma przypadkiem tutaj żadnego sponsora/sponsorki ??
kontakt na priv lub GG 9103925 lub mryogi@poczta.fm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 2:02 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Śr lut 22, 2006 12:59 pm
Posty: 2
Mam trudnosci pisania po polsku wiec pisze po angielsku. I've been running own company for 6yrs now (with partner) employing about 10ppl. Internet and software development. We started with $30K ($15K each) mainly to pay people salaries,office rent, equipment and were not drawing any salaries ourselves for 6mths. We don't experience any bureaucracy. Most of the government things we do over the net and it's very quick. We even get some help from government recently in the form of R&D grant. Month to month is very predictable and stable. I have not come accross bribing or need to spend money to buy someone... Biggest complain i would have is the high company tax (which came down from 36% in 2000 to 30% now, still bit high) and employees costs like superanuation, workers comp, etc. But I guess there is always something to whine about. The 2nd pain is finding new customers. It just takes a l o n g time. But I guess that's anyhwere in the world. I spent some time in US over the last 10yrs. Access to credit is easier over there but starting business is bit riskier (more scam artists, competition, etc). Before coming to Oz from Poland 16yrs ago I spent time in Holland and I must say European environment is very bureaucratic and small business non-friendly in comparison. In summary, my feel is that this is probably one of the best places on earth at the moment to start and run your own small business.
Hope this helps.
Greg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 23, 2006 2:10 am 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): Śr paź 13, 2004 1:47 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna / Cairns
Witam,

biko napisał(a):
Mam trudnosci pisania po polsku wiec pisze po angielsku.


JEsli wyjechales z Polski majac mniej niz 15 lat to moge zrozumiec. W innym przypadku to dla mnie szok !!!


biko napisał(a):

[ciach]
Before coming to Oz from Poland 16yrs ago I spent time in Holland and I must say European environment is very bureaucratic and small business non-friendly in comparison. In summary, my feel is that this is probably one of the best places on earth at the moment to start and run your own small business.
Hope this helps.
Greg


16 lat to kawal czasu, moglo sie cos zmienic. 16 lat temu w Polsce w 1990 roku rzeczywistosc wygladala zupelnie inaczej. Na czele Rzadu stal Tadeusz MAzowiecki a inflacja wynosila 585%, srednia placa 1 033 000 zl., prezydentem byl Wojciech JAruzelski, ZSRR mial 60 tysiecy zolnierzy w Legnicy. Nie twierdze, ze to co napisales o small biznesie w Australii jest nie prawdziwe. Chce zaznaczyc, ze porownywanie wspolczesnej Australii z zamierzchla Europa jednak chyba nie ma sesu

pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2009 4:12 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): N lut 08, 2009 2:12 pm
Posty: 2
Prowadzenie biznesu w zamierzchłej Polsce, było akurat dużo łatwiejsze i przynosiło więcej profitów niż obecnie. Nie wiem jakie Ty masz doświadczenie, ja zaczynałem 17 lat temu i dla mnie jak i moich znajomych biznesmenów większych czy mniejszych, jest coraz gorzej. A do naszych wewnętrznych bzdur dochodzi cała masa bzdur z Unii Eur. Dla prowadzenia mojego małego biznesu, obojętne było kto jest premierem, prezydentem itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL