Image Map
Teraz jest Śr wrz 18, 2019 3:47 am

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 5:42 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Pn sie 29, 2011 8:54 pm
Posty: 2
Witajcie Forumowicze! Od ponad pół roku myslę nad wyjazdem do Australii. Urodził się wstępny plan. Chcemy pojechać (ja i mąż) w wakacje, najlepiej w lipcu. Nie mamy za długiego urlopu, ale 2-3 tygodnie chcielibyśmy poświęcić, żeby trochę "liznąć" Australli. Plan jest taki:
Berlin-Sydney-Uluru-Kakadu-Darwin-Cairns-Berlin

1. Lecimy z Berlina przez Londyn do Sydney Quantasem.

2. W Sydney chcemy spędzić ze 2 dni, cyknąć fotkę na tle opery i skoczyć gdzieś do Zoo (możecie polecić jakieś ogród zoologiczny, gdzie można głaskać koale i kangury i/lub oceanarium???) Czytałam też o mozliwości obserwowania wielorybów. Czy to możliwe w lipcu? Znacie jakieś miejsca? Co jeszcze warto zobaczyć w Sydney? Czym poruszać się po mieście? Macie jakieś rady, co do w miarę taniego noclegu (Najlepiej poniżej 70 AUD za pokój dwuosobowy), ale nie w paskudnych warunkach?

3. Z Sydney lecimy do Alice Springs. Chcemy ze 2 dni pościęcić na zwiedzanie Kata Tjuta, Uluru i okolic Kings Canyon, wrócić do Alice i ruszyć na północ do Katherine (lub okolic). Co warto zobaczyć po drodze, nie oddalając się za bardzo ze szlaku? Czy wystarczy wynająć zwykły samochód (nie 4x4)? Znacie jakieś tanie wypozyczalnie?Czy 4 dni wystarczą na przejazd z Alice do Kathereine i jakieś zwiedzanie po drodze? Gdzie warto nocować po drodze? Interesują nas pola namiotowe lub niedrogie guesthousy (50-70 AUD/ 2 osoby za noc)

4. W okolicach Katherine Gorge chielibyśmy trochę połazić wypozyczyć samochód 4x4 i ruszyć na Kakadu (Twin Falls, Jim Jim Falls, Maguk, Jabiru, Mary River) a potem do Darwin i oddać samochód. Myślicie, że 3 dni wystarczą? Jak wygląda kwestia noclegów w Kakadu? Czy są jakieś pola namiotowe lub tanie campingi (chielibyśmy zmieścić się w 50 AUD/ 2 osoby łącznie za noc)?

5. Z Darwin lecimy do Cairns odpocząć i poplażować ze 3-4 dni. Polecacie jakieś plaże konkretne? Tanie noclegi (do 70 AUD/2 os/noc)? Co można porabiać w Cairns oprócz plażowania?

6. Lecimy z Cairns do Berlina (przez Singapur i Franfurt - 29 godzin, bagatelka)

Co myślicie o naszym planie? Czy to jest wykonalne? Macie jakieś fajne rady? Nie mam pojęcia, ile kosztuje jedzenie (chleb, margayna, dżem, jakiś żółty ser, owoce, pomidory/ogórki i jakieś obiady na mieście (frytki, pizza, dania z makaronów, jakieś fajne lokalne jedzonko) i bezyna.

Czekam na Wasze rady!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 11:45 am 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Pn sie 23, 2010 7:53 am
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Szanowna Lisiczko:)
Cos moge Ci podpowiedzieć na tema podrozowania po Australii. Bo odbyliśmy 6-tygodniowa podroz po krainie Oz na przelomie pażdziernika i listopada 2011 roku. Tam wtedy jest wiosna i jest to najlepsza pora do uprawiania turystyki po tym kraju.Albowiem w lipcu i sierpniu w Au panuje zima(oczywiscie nie taka jak u nas) wiec trzeba sie liczyć z nizszą temperatura niz w tym czasie w EU. Poza tym bedziesz miala skoki temperatur, bo jak chcesz pojecha c do Alice i okolic to tam bedzie cieplej ale noce chyba chlodne. No i czas na te wyprawe...2- 3 tygodnie to stanowczo za malo:) Na Sydney dwa dni? Hmm... My spedzilismy tam 9 i mielismy co robic:) Tym bardziej ze okolice Sydney są warte obejrzenia(Blue Mountains). Na waszym miejscu zmodyfikowalbym tę trasę ograniczając sie do wschodniego wybrzeża poczynając od Sydney na Cairns konczac. Nie da rady sie w tak krotkim czasie zobaczyc wszystkiego:). Teraz troche informacji: W Sydney Zoo to Taronga Zoo po polnocnej stronie zatoki. Oceanarium to oczywiscie Sydney Aquarium w Darling HArbour. Blisko Centrum. Polecam też widoki z Sydney Tower. Piekna panorama miasta zawarta w 360 stopniach.
Cairns- jak najbardziej warto tam poleciec i odbyc wycieczkę na rafe koralową i ponurkowac. Poza tym- Koniecznie wyprawę ciuchcią do Kurandy, plaża Palm Cove oddalona od miasta ok 20 km. W samym Cairn nie poplażujesz. W centrum przy porcie jest duży fajny basen publiczny za darmo w parku z woda morską. Poz atym Port Douglas i park NArodowy Daintree. Ale czy 3- 4 dni wystarczy...? Watpię.
Jedzenie i ceny:Jesli chodzi o jedzenie , to kazdy znajdzie coś dla siebie, ja objadalem sie owocami tropikalnymi , rybami krewetkami i ostrygami. Oprocz tego typowe barbecue, itp.Ceny australiskie- drozej niz w Europie, nawet drozej niz w Norwegii. Zwlaszcza za uslugi turystyczne.
Aha w Cairns na nocleg polcam wam hotel Aspect Central ,dosc blisko centrum miasta a ceny rozsądne.Benzyna tansza niz Posce o pona zlotówke. Ale samochody mają duze silniki:) Ja jezdzilem 3-litrowym Holdenem.
Przemyslcie jeszcze raz swoja trasę i powodzenia:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 12:27 pm 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Pn sie 23, 2010 7:53 am
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Lisiczko:)
Popatrzylem na mape policzylem odleglosci i chyba to jest za malo czasu na takie przedsiewziecie . Zwlaszcza , trzeba wziać pod uwage tę podroz samochodem
Jeszcze uzupelnienie o Sydney. Po Sydney mozna poruszac sie pieszo, autobusem kolejka i promem.
A najlepsze warunki do glaskania koali i kangurów są w Australia ZOO 70 km na polnoc od Brisbane, lub w Lone Pine Koala Sanctuary w Brisbane. A glaskanie krokodyla rózańcowego wzięlas pod uwagę? :) To duze przeoczenie bo to jedna z atrakcji Australii:) Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 1:03 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Pn sie 29, 2011 8:54 pm
Posty: 2
Hej!
Dzięki za odpowiedź. Nasze plany powoli się doprecyzowują.

Jeśli chodzi o Sydney, to najpierw nie było go w ogóle w planie, bo głównie chodzi o NT. Chcemy w Sydney pobyć 2 dni, bo i tak mielibysmy tam przesiadkę. Te 2 dni są w sumie na jet-laga i jakieś spacery po mieście, no i właśnie zoo i/lub oceanarium. W necie czytałam o 2 ogrodach Zoo - wspomniany już Taronga i Wildlife. Który lepszy (w sensie więcej australijskich zwierzaków). Ktoś ma porównanie? Oceanaria też są 2: Syney Aquarium i Oceanworld Manly. No i to samo pytanie - który wybrać?

Co do pory roku to specjalnie wybieramy zimę, bo bardzo zalezy nam na Kakadu i Cairns, więc pora sucha jak najbardziej ok. Wiem, że w okolicach Alice będzie w nocy nawet koło 0 stopni, ale jesteśmy na to przygotowani (śpiwory do -11 stopni).

Zweryfikowaliśmy też długość wyjazdu.
Alice-Uluru-Kata Tjuta-Kings Canyon-Alice 4 dni
do Tennant Creek 1 dzień
do Katherine i w Katherine Gorge 2 dni
do Darwin 1 dzień
w Kakadu 3 dni
w Darwin 1 dzień
w Cairns 4-5 dni (snorkeling i oczywiście Kuranda wyciągiem nad lasem)

No i mam pytanie - Jak to w Cairns nie ma plaż???????? na stronie miasta wymieniają ich kilka: The Cairns Beaches or locally known as the Northern Beaches encompasses several well known beaches:
•Machan's Beach• Holloways Beach •Yorkey's Knob •Trinity Beach Kewarra Beach •Clifton Beach •Palm Cove Beach and •Ellis Beach

Widziałam, że Cairns też jest jakieś zoo. Lepsze niż w Sydney? Dajcie znać, jeśli macie porównanie.


Najgorsze jest szukanie firmy wynajmującej samochody. Niektóre wydają się tanie, a potem okazuje się, że mają pełno ukrytych opłat. Możecie coś polecić? Doradzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 2:44 pm 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Pn sie 23, 2010 7:53 am
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Lisiczko:)
Wszystkie plaże w Cairns które wymienilaś sa poza miastem. W samym miescie jako takim nie ma ich. Palm Cove wymienilem w moim poście. Jest to najladniejsza plaża ale i najdalej od miasta. Spod hotelu Aspect Central jeździ tam bezposredni autobus. Nr. 110 jeśli dobrze pamietam. Co do Sydney mnie polecono Sydney Aquarium. Dlatego wybralem to:) A do Manly warto sie wybrac. 30 minut promem. Bardzo ladna dzielnica - glownie mieszkalna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 2:50 pm 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Pn sie 23, 2010 7:53 am
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Taronga zoo to piekny ogrod zoologiczny. Podobno najladniejszy w Australii. Bedac w Cairns nie interesowalem sie czy tam jest ZOO. Jesli nawet jest to trudno porownywać go do Taronga Zoo :) Aha przygotuj sie na duze koszty zwiedzania kakadu. Bo znajomi australijczycy polecają tylko zorganizowane zwiedzanie Kakadu Nat. PArk. A to kosztuje. To podobno najlepszy sposob żeby zobaczyć ten rozlegly park narodowy. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 31, 2012 2:57 pm 
GRAY KANGAROO - czesto TU zaglada

Dołączył(a): Pn sie 23, 2010 7:53 am
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze jedna moja podpowiedż dot. Kurandy(skorzystalem z niej również):
Podroz do Kurandy pociągiem Kuranda Scenic Railway. A z powrotem kolejką linową Skyrail do Tjapukai i stamtąd samochodem do Cairns.Pociag jedzie dwie godziny, są piekne widoki i zatrzymuje sie specjalnie dla turystow miejscu gdzie jest taras widokowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 01, 2012 2:31 pm 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): N kwi 20, 2008 4:17 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Perth
Lisiczka, istotnie macie bardzo napiety program:)))). Odniose sie tylko do Cairns. Jezeli macie zamiar spedzic tam 3-4 dni to polecalbym zaplanowac jeden dzien wypad na rafe koralowa i tam ponurkowac do woli ogladajc bogaty swiat podwodny:)))) niestety nie jest to tanie chyba teraz ok $300 albo nieco powyzej na osobe ale warto jest wydac te pieniazki na to, tego nurkujac z plazy nie zobaczycie. Rafa jest polozona ponad 20 km od brzegu. Nastepny dzien jak juz jarekw powiedzial to Kuranda i niezaleznie czy zaczniecie od kolei czy kolejki mo0zecie sobie zorganizowac transport spod hotelu jak i po zakonczeniu odstawienie pod hotel. W trzeci dzien goraco polecalbym Daintree- jeden ze starszych na ziemi lasow tropikalnych majacych ok 100 mln lat-(te nad Amazonka tylko ok 7 mln). Bedac tam mozna dojechac do Cape Tribulation i tam sie wykapac na wspanialej plazy w otoczeniu mangrowcow ale jest to taka hmmm rosyjska ruletka jako ze croks lubia te wody i plaze:)))))))). Mozna rowniez zobaczyc zyjace na wolnosci kazuary-nie podchodzic- te kuraki sa niebezpieczne:)))))
Jezeli byscie mieli jeszcze jeden dzien w zapasie polecalbym farmy krokodyli

Obrazek
Obrazek

Wiecej zdjec z Cairns mozesz obejrzec na www.garnek.pl/ausie od strony 10 do 26
Przyjemnego pobytu w Australi:)))))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pozdrawiam.
PostNapisane: Cz cze 14, 2012 8:52 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): So sty 28, 2012 11:59 am
Posty: 1
Lokalizacja: italia
Zdjecia piekne...Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 8:34 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Pn sie 06, 2012 5:33 pm
Posty: 5
ja też mogę dodać bo byłem w Cairns pod koniec września 2011

http://www.cairnsdive.com.au/ jest tam instruktorka Polka

warto się wybrać na rafę
my płaciliśmy za 2 nurkowania ok. 200 $

snorkling będzie tańszy na pewno


jedzenie bardzo drogie tani obiad 1 danie 20 $
ale opłaca się kupić mięso w markecie i grilować w parku np. przy lagunie są grille :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 17, 2012 3:32 pm 
RED KANGAROO - staly bywalec

Dołączył(a): N kwi 20, 2008 4:17 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Perth
grzesiekc czy te $200 to byl calkowity koszt , lacznie z rejsem na rafe?
Bylem tam jakies 5 lat temu i wtedy kosztowalo nas to cos kolo $300 na 2 osoby, juz dokladnie nie pamietam, snorkling byl w cenie a oprocz tego oczywiscie doplyniecie do rafy (niecala godzine) i posilek. Nurkowanie trzeba bylo oplacic ekstra jak i ewentualny powrot helikopterem do Cairns


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 17, 2012 5:45 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Pn sie 06, 2012 5:33 pm
Posty: 5
loserek napisał(a):
grzesiekc czy te $200 to byl calkowity koszt , lacznie z rejsem na rafe?
Bylem tam jakies 5 lat temu i wtedy kosztowalo nas to cos kolo $300 na 2 osoby, juz dokladnie nie pamietam, snorkling byl w cenie a oprocz tego oczywiscie doplyniecie do rafy (niecala godzine) i posilek. Nurkowanie trzeba bylo oplacic ekstra jak i ewentualny powrot helikopterem do Cairns



Tak całkowity koszt a nawet taniej ok.180-190 $ za 2 nurkowania z certyfikatem + obiad + ... koszulka :)
być może jest to spowodowane tym, że jeszcze w 2009 r. AUD był po 2 zł a jak byliśmy kosztował po 3.30
to bardzo duży skok, zresztą ceny w Australii i tak są zaporowe i może im spadł popyt :)
zresztą masz stronkę a mieszkasz w Australii więc możesz zadzwonić :)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 20, 2012 7:06 pm 
KOALA - sprawdza czy mu smakuje

Dołączył(a): Pn sie 06, 2012 5:33 pm
Posty: 5
odpowiedziałem na poprzedniego posta ale gdzieś zaginął :)

http://www.cairnsdive.com.au/ tak w tej szkole

tak jak wspominałem być może jest to związane z kursem AUD bo jednak większość turystów to obcokrajowcy a kurs w ostatnich 3 latach podksoczył o 75 % z 2 zł na 3.50 obecnie


za 200 $ a nawet mniej, kosztowało o ile pamiętam 180 lub 190% 2 nurkowania z certyfikatem + obiad + koszulka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL